Tipps für Neulinge - Ressourcen und Links

Einleitung

Hallo zusammen,

es ist schön zu sehen, dass immer mehr neue User im Forum
anzutreffen sind. Da viele von euch noch wenig, bis gar keine Erfahrung mit einem
YouTube-Channel haben, oder einfach nicht wissen, wie sie ihren Kanal und ihre
Videos zwischen den vielen anderen auf YouTube besser zur Geltung
bringen sollen, haben wir entschlossen, ab heute einen Einsteigerguide zu
veröffentlichen, der dazu dient, einige eurer Fragen zu beantworten und viele nützliche
Tipps mitzunehmen. Ich denke, dass auch viele bereits erfahrene
YouTuber davon noch profitieren können.

Wichtig: Dies ist noch keine Finale Version!

Wir werden diesen Thread immer weiter ausbaue. Wenn euch was einfällt schickt mir ne PM

Freedom Angbote:


Youtube Tools:

Youtube Trendsdashboard
Mit diesem Tool könnt ihr schauen was z.b bei den 18-24 Jährigen Männlichen Usern in Deutschland gerade IN ist.
Google Trends
Das gleiche wie Youtube Trendsdashboard, nur etwas genauer für die Google Suche

Mit dem Kombi aus beidem könnt ihr euch neue Ideen für eure Videos und holen und hab die Chance ins Trending zukommen


Kostenlose Videoschnittsoftware:

  • Windows Movie Maker (für Win7 , 8 & 10) ll Download

Kostenlose Audiobearbeitungssoftware:

Werbung:
  • Ideen um einen Youtube Kanal zu Promoten (von Hans-Peter Brill) - Zum Thema
  • Google Adwords - Funktioniert auch für Youtube, für Neukunden gibts ne kostenlose Beratungshotline 0800 6270 942 wenn sie 10 € oder mehr pro Tag ausgeben, mehr dazu.
Creator Academy:

Die Crator Academy ist immer einen Besuch wert, dort findet eigendliche alle Antworten zu euren Fragen und das beste ist ihr könnt eurer Wissen selbst testen. Einige Bespiele für Kurse habe ich euch rausgesucht

Die Startseite erreicht ihr immer unter :
https://creatoracademy.withgoogle.com/?hl=de

ersetzt ihr das de durch en, kommt ihr auf die Englische Academy, dort sind manchmal mehr Inhalte verfügbar!

Neue Inhalte sind rot und fett markiert. Momentan sind die meisten noch auf Englisch, aber demnächst werden mehr deutsche Inhalte hinzukommen.
Core building blocks
http://www.youtube.com/yt/creators/get-started.html


Plan a blueprint for success
Find your voice and make it real on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/blueprint.html


Make your first video a success Package your video for viewers to discover
http://www.youtube.com/yt/creators/first-upload.html


The subscriber advantage Build your fan base to drive success
http://www.youtube.com/yt/creators/subscriber-advantage.html


Search and discovery on YouTube
How your video can reach new viewers

http://www.youtube.com/yt/creators/discovery.html

Introduction to YouTube Analytics Track your success on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/using-analytics.html


Create great content
http://www.youtube.com/yt/creators/great-content.html

Make something you love Stay inspired and sustain your passion
http://www.youtube.com/yt/creators/inspiration.html


Create videos that attract viewers Essentials for your creative strategyhttp://www.youtube.com/yt/creators/get-viewers.html

Keep viewers happy

Building a loyal fan base
http://www.youtube.com/yt/creators/keep-viewers-happy.html


See what keeps your audience's attentionMastering engagement with your viewers YTA2
http://www.youtube.com/yt/creators/engagement-analytics.html


Production guidebook - English (PDF)
http://www.youtube.com/yt/creators/medias/pdfs/yt-creators-production-guide.pdf

Build your brand
http://www.youtube.com/yt/creators/build-brand.html

Why your brand is important
Building your brand identity on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/brand-identity.html

Welcome new fans with your channel
trailer
Give your channel a proper introduction

http://www.youtube.com/yt/creators/trailers.html
Tools for branding and featured content Give your videos a strong identity
http://www.youtube.com/yt/creators/branding-tools.html

Top strategies for family entertainment channels
http://www.youtube.com/yt/creators/family-entertainment.html

Top strategies for music artists and album promotion
http://www.youtube.com/yt/creators/music.html

Top strategies for gaming channelshttp://www.youtube.com/yt/creators/gaming.html

Develop your audience
http://www.youtube.com/yt/creators/engage-audience.html

Use your title and thumbnail to get discoveredTell a cohesive story about your video
http://www.youtube.com/yt/creators/tell-a-story-through-your-thumbnail-title-description.html


Understand your audience
Viewing patterns and methods of discoverability YTA 1

http://www.youtube.com/yt/creators/discoverability-analytics.html

Get your viewers to interact Maximize engagement with your annotations and descriptions
http://www.youtube.com/yt/creators/get-your-viewers-to-act-with-annotations-and-descriptions.html


Curate your content with playlists and sectionsTools for an attractive, well-organized channel(aka trendsetter)
http://www.youtube.com/yt/creators/trendsetter.html


Stay top-of-mind with your fansEngage your fans regularly with uploads and more
http://www.youtube.com/yt/creators/freshness.html


Measure success beyond one videoEffectiveness of extending watch sessions
http://www.youtube.com/yt/creators/viewership-analytics.html

Grow your channel with other creators

Collaborate and cross-promote
http://www.youtube.com/yt/creators/collaboration.htm
l

Reach a global audience
The power of closed captions (CC) and subtitles

http://www.youtube.com/yt/creators/captions.html

Using ads to promote your channelInvesting in promotion and measuring success
http://www.youtube.com/yt/creators/ad-promotion.html

Drive fan engagement
http://www.youtube.com/yt/creators/fans.html

Get discovered across Google Make it easy for your fans to find and connect with you
http://www.youtube.com/yt/creators/strengthen-ties.html


Principles for building a sustainable communityThe power of fan bases
http://www.youtube.com/yt/creators/build-a-sustainable-community.html


Invite conversation with your fans
Top fans and video comments(top fans, comments)

http://www.youtube.com/yt/creators/invite-conversation.html

Engage with audiences beyond YouTubeExtend your reach with social media
http://www.youtube.com/yt/creators/reach-beyond.html

Entice new fans with magic momentsHow big events and live streaming can help you connect
http://www.youtube.com/yt/creators/big-events-live.html


Key behaviors of your subscribers
Converting viewers into fans YTA 4
http://www.youtube.com/yt/creators/fan-analytics.html


Grow your audience boot camp
http://www.youtube.com/yt/creators/grow-audience-bootcamp.html

Engage your audience boot camphttp://www.youtube.com/yt/creators/engage-bootcamp.html



Youtube Playbook for Brands (eng)

Wer ein Unternehmen oder eine Marke aufbauen will , wird im Playbook für Unternehmen sicher einige wichtige Tipps finden.

https://think.storage.googleapis.com/docs/creator-playbook-for-brands_research-studies.pdf
Think with Google (Deutsch)

Alles rund um Youtube , Werbetreibende auf Youtube und vieles mehr....




Sollte ihr jetzt noch Fragen haben oder Hilfe benötigen, postet doch einfach ins Forum oder schreibt uns ein Ticket.
 
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